Συνέντευξη “Puppetmyth”

Πείτε μας δύο λόγια για το Puppetmyth. Πώς σας γεννήθηκε η ιδέα και ποια τα βήματα για την υλοποίηση της;

Το Puppetmyth οπτικοποιεί,μύθους της παράδοσης, (κυρίως σκοτεινούς) αστικούς θρύλους ή / και ιστορίες από το αστυνομικό ρεπορτάζ, τις οποίες τις οπτικοποιούμε μέσω φωτογραφιών με καθημερινούς ανθρώπους.

Είναι ένα dark art photography project που δεν αποφέρει κανένα οικονομικό όφελος.

Η ιδέα γεννήθηκε, όταν παρατηρήσα στο instagram, πως στο εξωτερικό φωτογραφίζουν κτήρια παλιά κι εγκαταλελειμμένα, και σήμερα πλέον έχουν ξεκινήσει να προσθέτουν το ανθρώπινο στοιχείο μέσα στις φωτογραφήσεις τους. Εμείς προσθέσαμε τους μύθους – σενάρια για να έχει περισσότερο ενδιαφέρον.

Ιστορίες τρόμου λοιπόν ζωντανεύουν μέσα από τις φωτογραφίες σας. Με ποια κριτήρια θα επιλέγετε να σκηνοθετήσετε μία ιστορία;

Ένα μεγάλο κομμάτι είναι ο χώρος – η τοποθεσία που μπορεί να ανακαλύψουμε. Εκτός από το χώρο είναι και η ιστορία – μύθος που θα μας ιντριγγάρει και θα μας κάνει να ασχοληθούμε μέσω έρευνας.Επίσης, μας ενδιαφέρει για τα πραγματικά γεγονότα, να βγάζουμε στο φως ,την αληθινή ιστορία.

Πρωταγωνιστικό ρόλο -όπως καταλαβαίνουμε κι από το όνομα- έχουν οι μαριονέτες στις φωτογραφίες σας. Πώς βγάζετε τόσο έντονα το horror στοιχείο μέσα από τις φωτογραφίες σας;

Μαριονέτες ονομάζουμε τους καθημερινούς ανθρώπους που ζωντανεύουντους μύθους μας. Διαλέγουμε πρόσωπα και χαρακτήρες, οι οποίοι να μπορούν να δώσουν όσο το δυνατό, καλύτερη αίσθηση στις φωτογραφίες μας.

Ποιοι είναι οι συνεργάτες σας στις φωτογραφήσεις; Οι άνθρωποι δηλαδή που δίνουν ζωή στις ιστορίες;

Βασικό ρόλο παίζει ο φωτογράφος μας Δημήτρης Φίλντισης, στο μακιγιάζ και μαριονέτα η Έφη Θεολόγου, στην έρευνα και τοποθεσίες ο Γιάννης “ArtMan” Παναγόπουλος, βοηθός και μαριονέτα η Βένια Ζαζάνη και στις μεταφράσεις στα αγγλικά η Όλγα Καρτσωνάκη – Λαγούδη.

Βασικές μαριονέτες μας ο Δημήτρης Πετροπουλέας, Μάγδα Ασημακοπούλου, Νάνσυ Αβραμοπούλου, Αθανασία Σαραντοπούλου και ο γιός της Διονύσης και πολλά ακόμα παιδιά. Επίσης για τη δημιουργία γραφικών μας ασχολείται η Εβίτα Παπασιδέρη ενώ στα κουστούμια μας έχουμε μία πολλή καλή συνεργασία με την επιχείρηση Manousou costume designers.

Ποια ιστορία θεωρείτε πώς σας έχει σημαδεύσει;

Η κάθε μία μας έχει αφήσει και τα σημάδια της. Μάλλον όμως το Black Magic Underground είναι αυτό που μας έχει αφήσει τα βαθύτερα σημάδια. Και λόγω του σκοτεινού του θέματος αλλά και λόγω της πολυπλοκότητας και δυσκολίας της συγκεκριμένης ιστορίας.

Ποια η ανταπόκριση του κόσμου μέχρι σήμερα;

Όλως παραδόξως, έχει μεγάλη απήχηση. Το βλέπουμε αυτό από την επισκεψιμότητα της σελίδας μας, αλλά και από τις δηλώσεις συμμετοχής πολλών ακόμα ανθρώπων στo Project μας.

Πιστεύετε πως το horror έχει θέση στην σκοτεινή ποπ κουλτούρα σήμερα;

Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σκοτεινής ποπ κουλτούρας. Και φυσικά είναι το αλατοπίπερό της.

 

Η βάση σας είναι στην Καλαμάτα. Ποια ιστορία τρόμου και λαογραφίας έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την περιοχή;

Το φάντασμα της Κοσκάρακας, αυτό που εμείς ως 4ο μύθο, ονομάσαμε GhostKaraka. Είναι από όσο ψάξαμε και μια ιστορία που υπάρχει σε πολλά μέρη της Ελλάδας, με διάφορες παραλλαγές.

Ποια τα σχέδια σας για το επόμενο διάστημα στο puppetmyth;

‘Εχουμε στο τέλος του μήνα ένα μεγάλο και δύσκολο project, από το αστυνομικό ρεπορτάζ. Την ιστορία του Νίκου Κοεμτζή. Επίσης, στα σχέδιά μας είναι σε κάποια επόμενα project να τολμήσουμε να τα κάνουμε και σε μορφή βίντεο.

Ένα μήνυμα για τους αναγνώστες του anthem.gr;

Βάψτε την ζωή σας, μ’ ένα φωτεινό μαύρο χρώμα.