The Unstable Show: Η Λιλιπούπολη αποχαιρετά τη Μαριανίνα Κριεζή

Unstable Show

Ένα Unstable Show κάθε δίμηνο είχα πει ότι θα προσπαθήσω να κάνω και η αλήθεια είναι ότι μπορεί να το καταφέρουμε. Το βρίσκω εύκολο βασικά χάρη σε μια αλλαγή που ανακοινώνεται εδώ και τώρα. Το Unstable Show θα αλλάξει ύφος. Όχι ριζικά. Απλώς νιώθω πλέον ότι έχω κάπως μεγαλώσει σε σχέση με το 2015 που φτιάχτηκε η στήλη. Τότε ήμουν πιο θυμωμένος, πιο τσαντισμένος. Ήθελα να κράξω, να βρίσω και αυτό άρεσε.

Μετά το είδα σαν πιο προσωπικό χώρο, ένα blog. Δεν έχω δυστυχώς πλέον χρόνο να γράφω άρθρα όπως παλιά. Τεράστια κείμενα που μαζί με memes και φωτό βγαίνουν γαμάτα. Γι’ αυτό και πλέον η στήλη θα χρησιμοποιείται για παντός είδους άρθρα. Ακόμα και μικρότερα, χωρίς έξτρα φωτογραφίες, απλά και μόνο γιατί θέλω σταθερά να μιλήσω για πάρα πολλά θέματα.

Σήμερα το Unstable Show αποχαιρετά τη Μαριανίνα Κριεζή. Η γνωστή στιχουργός απεβίωσε στις 6 Φεβρουαρίου έχοντας αφήσει μια τεράστια παρακαταθήκη. Έγραψε στίχους για πάρα πολλούς τραγουδοποιούς όπως η Δήμητρα Γαλάνη, ο Λάκης Παπαδόπουλος, ο Διονύσης Τσακνής, η Αρλέτα, ο Στράτος Διονυσίου, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου και πολλοί ακόμα.

maxresdefault

Για μένα όπως η σημαντικότερη παρακαταθήκη της θα είναι πάντα η Λιλιπούπολη. Ήταν 1975 όταν ο Μάνος Χατζηδάκις, κατά τη γνώμη μου ο σπουδαιότερος συνθέτης που έβγαλε ποτέ η χώρα και ο τελευταίος της λόγιος, εισηγήθηκε τη δημιουργία μιας παιδικής εκπομπής για το Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ. Δημιούργημα της Ρεγγίνας Καπετανάκη με τη βοήθεια της παιδοψυχολόγου Ελένης Βλάχου, η Λιλιπούπολη στην αρχή είχε ένα αρκετά πιο παιδικό πρόσημο.

Η εκπομπή πήρε τα πάνω της με την έλευση της Άννας Παναγιωτοπούλου που έδωσε άλλο τόνο στα κείμενα με τη Μαριανίνα Κριεζή να είναι στιχουργός των τραγουδιών ενώ ταυτόχρονα η θεματολογία αλλάζει άρδην. Πλέον η Λιλιπούπολη γίνεται μια πιο πολιτική εκπομπή που απευθύνεται σε μικρά και μεγάλα παιδιά και με τη γλώσσα της αλήθειας εξηγεί πως λειτουργεί η πολιτική, πως γίνονται οι εκλογές και άρχισε να ασκεί κριτική σε πολλά πρόσωπα της εποχής.

Ο Χατζηδάκις προστάτεψε 100% την εκπομπή παρά τον απίστευτο πόλεμο που δέχθηκε από ανθρώπους του κόμματός του, της Νέας Δημοκρατίας που τη θεωρούσαν κομμουνιστική προπαγάνδα, κάτι που μάλλον περισσότερο τους ταύτισε με τον Δήμαρχο Χαρχούδα, έναν πονηρό πολιτικάντη που εν πολλοίς απεικόνιζε τη δεξιά κυβέρνηση. Η σάτιρα της Λιλιπούπολης ήταν τόσο εύστοχη και τόσο αληθινή που είχε τσαντίσει τους ανθρώπους που έπρεπε.

Μόλις 74 εκπομπές της Λιλιπούπολης διασώζονται, αλλά το αποτύπωμα έμεινε στην ιστορία με τον δίσκο που περιέχει τα τραγούδια της. Σε στίχους Μαριανίνας Κριεζή, μουσική Νίκου Κυπουργού, Δημήτρη Μαραγκόπουλου και Λένας Πλάτωνος και διεύθυνση Μάνου Χατζηδάκι, το Εδώ Λιλιπούπολη έχει παραμείνει κλασικό για πολλές γενιές παιδιών. Έχω συναντήσει προσωπικά από σαραντάρηδες μέχρι εικοσάρηδες που τον έχουν ακούσει και τραγουδούν μέχρι σήμερα τη Ροζαλία ή το Δεν Είμαστε Ζουλού. Είπαμε, ήταν μια εκπομπή για μικρά και μεγάλα παιδιά.

Προσωπικά μου τον είχαν κάνει δώρο οι γονείς μου σε ηλικία 5 ή 6 ετών και σίγουρα συντέλεσε πολύ στην αγάπη που έχω για τον Χατζηδάκι και ειδικά τις ορχηστρικές του συνθέσεις. Δεν είναι ένα παιδικό άλμπουμ η Λιλιπούπολη. Είναι ένας δίσκος που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες με εκπληκτική μουσική και φυσικά τους φανταστικούς στίχους της Μαριανίνας Κριεζή. Την ευχαριστούμε για όλα και την αποχαιρετούμε.

Λαέ της Λιλιπούπολης, σήκωσε πια παντιέρα,
με το Χαρχούδα δήμαρχο δε βλέπεις άσπρη μέρα.
Κι αν ήσουνα Χαρχουδικός, καιρός να μετανιώσεις,
γίνε Δυστροποπιγκικός, αν θέλεις να προκόψεις.

Εβγάλαν οι Χαρχουδικοί δήμαρχο το Χαρχούδα
και τη ζωή μας κυβερνά μια αρκουδοπεταλούδα.
Όμως στις άλλες εκλογές η ρόδα θα γυρίσει
κι όλη η Λιλιπούπολη εμένα θα ψηφίσει.

Τα λέμε την επόμενη φορά…